Nicoletta Ceccoli - bo wszyscy lubią baśnie

Czy jest tu ktoś, kto lubi bajki i baśnie? Chyba każdemu takie opowieści kojarzą się z dzieciństwem. Ale kiedy jako dorośli wracamy do literatury sprzed lat, ponownie nurzamy się w świecie tych wszystkich cudowności. I przypadkiem odkrywamy zupełnie inne przesłanie baśni. Baśnie bowiem to nie jest literatura dla dzieci. Czytając swojemu dziecku intonuję głos tak, by baśń była zrozumiała dla sześciolatka. A wszyscy ci filmowcy, którzy literaturę interpretują na swój własny sposób często puszczają oko do rodziców tworząc animacje dla dzieci. Tak przecież jest w Małej syrence, która w swoim pałacu ma portret Marii Magdaleny, tak jest w Epoce lodowcowej, kiedy Buck krzyczy: "porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy tu wchodzicie!". Z tego cytatu z Dantego śmiałam się w kinie tak, że łzy poleciały mi ciurkiem. Gdyby nie dzieci, nie oglądałabym tych bajek i nie widziałabym, że kultura popularna trochę znienacka przemyca treści ważne. Istnieje jednak twórczość, która na pierwszy rzut oka kojarzy się z bajkami, zachwyca estetyką i nieco zdumiewa. I o tym dzisiejsza opowieść.

Wiele lat temu za sprawą pewnego scenografa cypryjskiego pochodzenia poznałam malarstwo i grafikę ilustracyjną Nicoletty Ceccoli. Malarka pochodzi z San Marino i studiowała grafikę na uniwersytecie w Urbino. Książki dla dzieci z jej ilustracjami można nabyć w każdej księgarni we Włoszech. Nicoletta Ceccoli wielokrotnie była nagradzana za swoje prace. Poniżej przegląd moich ulubionych obrazów artystki z osobistymi komentarzami. Nicoletta tytułuje niektóre ze swoich obrazów, ale podpisy pod tymi prezentowanymi poniżej pochodzą ode mnie. Zachwycajcie się, szukajcie w internecie następnych i wybiórczo pokazujcie dzieciom. Każde z tych dzieł to długa opowieść, bajka wymyślana na nowo.

Lekka i przemijająca

Święta Agata

Alicja i jej przyjemności zjedz mnie, wypij mnie

Złe myśli

Vanitas

Jej grzech zgubi nas wszystkich

Tak naprawdę to ja kusiłam

Wracaj i kochaj

I jak się czujesz, człowieku

Moja siła zburzy świat

Święta Małgorzata

Zamknę oczy i uda mi się odlecieć

Alicja lubiła czytać książki

Wszystko przeminie

Śnieżka prima Ewa :)

http://www.nicolettaceccoli.com/index.php
https://www.facebook.com/NicolettaCeccoliPainter/?fref=ts

Komentarze

Popularne posty